maak een gezonde maaltijd

Tip 4: Kook een gezonde maaltijd

in selfcarenovember

Wanneer ik wat minder goed in mijn vel zit of mezelf eens echt wil verwennen, trakteer ik mezelf meestal eerder op junk food dan op een gezonde maaltijd. Terwijl ik van een gezonde maaltijd ook heel blij kan worden.

De keuken in

Tip 4 van de #selfcarenovember challenge luidt dan ook “Neem de tijd om een gezonde maaltijd voor jezelf te koken”. Over het algemeen kook ik best gezond, alleen breng ik, zeker doordeweeks het liefst zo min mogelijk tijd door in de keuken. Vaak ga ik dan voor gemak en draai ik zonder veel liefde prutjes of pasta’s in elkaar. Stiekem hoop ik altijd dat mijn vriend al in een pan staat te roeren als ik thuiskom.

De laatste tijd probeer ik vooral in het weekend wat verandering in dit patroon te brengen. Ik pak mijn kookboeken erbij en een map waar ik door de jaren heen lekkere recepten in heb verzameld maar bijna nooit in kijk. Vervolgens kies ik recepten uit waarbij het water me in de mond loopt en die makkelijk te maken zijn. Wanneer de ingrediënten in huis zijn, sluit ik mezelf op in de keuken, zet een muziekje aan en ga aan de gang. En ik merk dat het verschil maakt.

Door tijd te besteden aan het maken van je (avond)eten, besteed je namelijk ook tijd aan jezelf. Je voedt jezelf niet alleen met gezonde ingrediënten, maar ook met een beetje liefde. Dus, met welke maaltijd ga jij jezelf verwennen deze week?

Heb je een heerlijk recept dat je wilt delen? Laat het weten in de comments!

De eerdere tips gemist of wil je ze graag teruglezen? Hier lees je tip 1, 2 en 3.

About the Author

Marije Verstraten

Vroeger forens en kantoormens, nu masseur en yoga docent in spe. Maar vooral een meisje van het duin die steeds beter leert hoe leuk het is om te verdwalen. Lees hier meer over mij en Een portie aandacht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *